• Lata doświadczeń w biznesie
img

Własny sklep w galerii handlowej - o czym powinieneś wiedzieć?

Decydując się na otworzenie sklepu w galerii handlowej musisz się liczyć z dużą inwestycją na ten cel. Jasnym jest, że tak popularne miejsce wymaga odpowiedniej strategii marketingowej, planowania i zwyczajnego uczenia się prowadzenia biznesu. Jeśli jeszcze nie miałeś okazji przyjrzeć się kosztom takiej inwestycji, ani potencjalnych zagrożeń, to poniżej lektura dla Ciebie!

Ile kosztuje wynajem lokalu?

W galeriach handlowych masz do wyboru dwa rodzaje lokalów. Jeden to lokal zwykły, drugi zaś to powierzchnia w hallu, czyli na wyspie. Oczywistym jest, że lokal stacjonarny z zapleczem będzie Cię kosztował około 5000 złotych miesięcznie za wynajem. Wyspa na środku hallu, czyli miejscu uczęszczanym najczęściej pochłonie z Twojego budżetu do 10 000 złotych za miesiąc. Jeśli planujesz sprzedawać produkty po sporych cenach i co najważniejsze - popularnych, to wyspa na hallu będzie dla Ciebie najbardziej opłacalnym wyjściem. Pamiętaj tylko, że decydując się na wyspę musisz się liczyć z faktem, że będziesz miał do dyspozycji nie 40 metrów kwadratowych, a często mniej, niż dziesięć.

Ochrona, opłaty dodatkowe

Oprócz lokalu, będziesz potrzebował też ochrony. Oczywiście nie wynajmiesz jej na własną rękę, lecz będziesz zobowiązany do "zrzucania" się podobnie, jak pozostali przedsiębiorcy w obiekcie. Im bardziej prestiżowy budynek, tym więcej zapłacisz za ochronę. Kolejnym kosztem będą media, prąd oraz akcesoria promocyjne (billboard, podświetlane logo). To Cię wyniesie do 500 złotych miesięcznie, a licząc promocję - około 10 000 złotych w formie opłaty jednorazowej (przy zachowaniu świadomości, że za media płaci się co miesiąc).

Czy to się opłaca?

Rzadko się zdarza, aby inwestor nie poradził sobie ze sklepem w dużej galerii handlowej. Wystarczy rzetelna praca, przemyślana koncepcja reklamy, a prowadzenie firmy w galerii może Ci zagwarantować zysk życia!

 

Zobacz również