Zakupy z wykorzystaniem urządzeń mobilnych przyniosły naszemu krajowi ponad 2,5 miliarda złotych dochodu w samym 2015 roku. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że nasi rodacy coraz bardziej interesują się zakupami mobilnymi i zaczynają doceniać tą formę transakcji. Coraz więcej sklepów internetowych modyfikuje swoje witryny i wprowadza rozwiązania responsywne. Blisko 10% sklepów planuje wdrożenie aplikacji mobilnych, które usprawnią sprzedaż. Rynek m-zakupów w Polsce kwietnie, a to dopiero początek ...
Polacy lubią kupować w sieci
Z danych zebranych przez CBOS wynika, że aż 47% polskich internautów robiło zakupy online w roku 2014. W tej chwili jest to już ponad 50% i szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady większość z nas będzie kupować online. Cenimy tą formę zakupów z uwagi na niższe ceny produktów, większą dostępność i krótki czas oczekiwania na przesyłkę. Cenimy też możliwość zapłacenia za zakupy przelewem błyskawicznym, które oferują operatorzy szybkich płatności online.
Rynek zmierza ku M
Z badań wynika, że ponad 38% sklepów internetowych posiada responsywną witrynę, a 16% zamierza taką mieć. Sklepy zmierzają ku maksymalnej mobilności swoich witryn, aby były odtwarzane na każdym urządzeniu mobilnym. Tworzone są bramki płatności oraz aplikacje mobilne usprawniające sprzedaż.
Wszystko w jednym urządzeniu
Posiadając smartfona lub tablet możemy dokonywać zakupów i płacić za nie błyskawicznymi przelewami. Właściciele portali e-commerce stale modyfikują swoje witryny i wprowadzają zmiany, które mają usprawnić sprzedać. Szacuje się, że tylko w tym roku aż 90% posiadaczy urządzeń mobilnych spróbuje coś kupić za pośrednictwem sieci. Polska jest gotowa na m-sprzedaż i przyszłoroczne wyniki największych platform m-sprzedażowych pokażą, w którym miejscu są Polacy.