Własny biznes to ogromna motywacja do promocji tego, czym się zajmujemy. Decydując się na uruchomienie sklepu warto skorzystać z poradników, które pomogą Wam na początkowym etapie promocji. Doskonale rozumiemy, że nie każdy ślepo uwierzy w magiczne przesłanie poradników, dlatego zdecydowaliśmy się na krótki wpis z podstawowymi informacjami dotyczącymi promocji sklepu stacjonarnego.
Ile musisz wydać?
Decyzja o otwarciu sklepu stacjonarnego sama w sobie zmusza nas do dużych inwestycji. Często jest to mowa o dziesiątkach tysięcy złotych, które w większości idą na przystosowanie lokalu do sprzedaży. Reklama nie będzie droga, a już na pewno nie na początkowej fazie promocji. Można skorzystać z ulotek reklamowych ale tutaj uwaga - nie interesują nas proste broszury, tylko dopracowane graficznie i marketingowe informacje promocyjne. Koszt 1000 ulotek to wydatek rzędu 150-200 złotych, czyli standard utrzymujący się od lat.
Reklama w okolicy
Poza ulotkami największą siłę w biznesie tradycyjnym będzie miała okolica. Minęły już czasy, gdy Internet miała w okolicy tylko jedna rodzina. Dziś wszyscy mamy dostęp do sieci i chętnie odwiedzamy witryny regionalne. To świetne miejsce na darmową reklamę pod warunkiem, że będzie ona grzeczna i naprawdę - zachęcająca. Z płatnych treści dobre okażą się artykuły sponsorowane, które powinny lokować nasz sklep lub po prostu go opisywać.
FanPage na Facebook
FB ma ogromną siłę marketingową i pozycjonerską. Prowadzenie swojego profilu wraz z pokazywaniem dnia codziennego w pracy nie tylko pokaże nas z innej, ciekawej strony, lecz zapewni stałą oglądalność profilu. Im mocniej zostaniemy w głowach Internautów, tym większe zyski odniesie nasz sklep.
Reklama jest dźwignią handlu i przyniesie sukces tylko wtedy, gdy weźmiemy ją na poważnie. Nie wolno spocząć na laurach, bo to najlepszy sposób na zatrzymanie się, a jak wiadomo - zatrzymanie się jest cofaniem. Powodzenia!