Zauważ, że granice terytorialne Państw w zasadzie już dawno przestały istnieć. Nie ma żadnej "wielkiej ściany", ani "bloku wschodniego". Nastał czas globalizacji Internetu i świat ten nie posiada żadnych granic, a jedynie proste zasady. Właściciele sklepów stacjonarnych coraz mocniej skupiają się na budowaniu swojej marki w Internecie. O ile do niedawna interesował ich tylko rynek Polski, o tyle dzisiaj zainteresowanie wykracza nie poza kraj, a cały kontynent. Polskie sklepy internetowe mogą się rozwijać na świat, ale nie wszystkie wiedzą, jak tego dokonać? Jeśli chciałbyś się dowiedzieć, jak zaistnieć w świecie e-commerce, to prześledź ten artykuł do końca.
Co decyduje o pozycji e-sklepu w sieci?
Wbrew pozorom piękny design i chwytliwy adres nic nie znaczą, jeśli sklep nie będzie przygotowany zgodnie z wytycznymi opracowanymi przez markę Google. Podstawą dla e-sklepów jest obecnie RWD (Responsive Web Design - Responsywność), czyli wyświetlanie witryn na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, że blisko połowa ruchu generowanego w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych takich jak tablet, smartfon, telefon komórkowy, ultrabook itd. Zaraz po RWD liczą się zabezpieczenia. Sklep musi budzić zaufanie konsumentów, a Polacy należą do najbardziej nieufnych narodów świata. Bezpieczeństwo mogą zapewnić firmy hostingowe i programiści, którzy wykonają dla Ciebie profesjonalny security audyt. O pozycji sklepu w sieci decyduje też poziom personalizacji. Konsument powinien szybko dotrzeć do tego działu w sklepie, który go interesuje. Nie powinien przeglądać połowy zawartości witryny, aby dotrzeć do produktu. Im mniej przeszkód, tym szansa na sprzedaż produktu rośnie.
System płatności
Korzystając z systemów operatorów szybkich płatności zagwarantujesz swoim konsumentom możliwość błyskawicznego finalizowania transakcji. Systemy umożliwiają generowanie przejrzystym raportów i dołączanie ich do ksiąg rachunkowych firmy. Ponadto umożliwiają przewalutowanie pieniędzy i płatność w każdej walucie. Na rynku Polskim będzie to miało spore znaczenie, bo wielu rodaków na emigracji chętnie korzysta z Polskich sklepów.
Mając na względzie rozwinięcie swojej platformy na rynek światowy całe skupienie Web Developera powinno dotyczyć płatności. Musisz umożliwić swoim potencjalnym konsumentom proste płatności, wiele kanałów oraz możliwość odroczenia zaległości. Ważny będzie też język. Jeśli Twój sklep będzie przygotowany na dany rynek (przykładowo Francja) pod względem języka witryny (opisy produktów), podobnie musi wyglądać sprawa z płatnościami. Na szczęście najwięksi Polscy operatorzy szybkich płatności online oferują w zasadzie wszystkie języki świata.
Podatki za granicą
Jeśli Twój sklep działa w Polsce, to zapewne nie przejmujesz się sprawami podatkowymi, bo dobrze je znasz. Inaczej sprawa wygląda w sprzedaży międzynarodowej. Każdy kraj rządzi się innymi prawami podatkowymi, zwłaszcza w kwestii VAT. Na szczęście operatorzy szybkich płatności poradzili sobie z tą kwestią i dopracowali swoje systemy tak, aby mogły się sprawdzać za granicą. W praktyce oznacza to tyle, że prowadząc międzynarodowy sklep w Polsce nie musimy obawiać się dokumentacji podatkowej. System sam stworzy dla nas pełny raport, który możemy dołączyć do dokumentów księgowych.
Buduj zaufanie
Jak widzisz - rozwinięcie swojego sklepu do wielkich rozmiarów nie musi być wcale trudne. Owszem, tematyka marketingu i pozycjonowania została tutaj opisana bardzo ogólnikowo i wiele nie wnosi, lecz istota sprzedaży transgranicznej sprowadza się w zasadzie tylko do płatności. To ona była problemem, gdyż Polscy przedsiębiorcy nie chcieli ryzykować wpadek skarbowych. W chwili obecnej polskie firmy mają pełną dowolność i światowy rynek na wyciągnięcie ręki. Język nie stanowi już problemu, płatności też. Mając na względzie pomysłowość rodzimych przedsiębiorców możemy przypuszczać, że dobrze wykorzystają oni możliwość pokazania się na arenie światowej. Ty zap